Stojeće veslanje na dasci

Naziv sporta nastao je od engleskih reči “Stand Up Paddling” što u prevodu znači stojeće veslanje na dasci. Jedan je od najbrže rastućih sportova na svijetu. Potiče sa Havaja, a nastao je tako što su surferi morali da izmisle način veslanja u danima kada nije bilo dovoljno vjetra. Iako se smatra da su se ovim sportom ljudi aktivnije počeli baviti od 2005. godine, neka istraživanja pokazuju da se ovakva aktivnost bilježi 60-ih godina prošlog vijeka. Prvo ozbiljnije takmičenje u SUP-u održalo se u Kaliforniji 2007. godine.

Nevjerovatnu popularnost i brzi rast ovog sporta omogućilo je i nastajanje nekoliko različitih disciplina, to jest nekoliko različitih oblika dasaka napravljenih u zavisnosti od potreba veslača i vode u kojoj se veslanje odvija.

Opremu za SUP mogu nabaviti oni sa malo dubljim džepom s obzirom da se cijene kreću od 700-1700 EUR-a u zavisnosti od kvaliteta iste. Na sreću uvijek postoji mogućnost iznajmljivanja iste, i tu se cijene kreću oko 10 EUR po satu.

Stojeće veslanje na dasci

Ovo je jednostavan sport za koji nije potrebno nikakvo prethodno znanje, kao ni naročita fizička forma. Mnoge osobe koriste stojeće veslanje kao određeni vid meditacije, budući da se radi o izolaciji čoveka sa prirodnom. Zbog jednostavnosti i brzine učenja, SUP je sport kojim se mogu baviti doslovno svi, potrebna je samo daska i veslo. Iako ovaj sport zahtijeva održavanje ravnoteže i aktivaciju određenih mišićnih partija, kako SUP-aši ističu veslaš a da to i ne primećuješ jer si potpuno usmeren na zvuke prirode i okruženje, tako da se umor ni ne oseća.

Kako početi sa veslanjem

Ukoliko želite da se oprobate u ovom sportu, savetujemo vas da za prvi put izaberete mirnu vodu. Za početak je bitno da savladate osnovne korake držanja vesla, stojanja na dasci i veslanja. Prije nego što se uspravite, krenite iz klečeće pozicije koja je puno stabilnija i jednostavnija za usvajanje. Koljenima se oslonite o dasku, negdje oko sredine daske. Lagano prebacujući težinu sa jedne strane na drugu, osjetite ravnotežu daske. Kad ste smirili dasku, polako se dignite u stajaću poziciju, a stopala neka budu postavljena na sredinu daske u širini ramena. Nemojte stajati na rubovima daske jer vrlo lako možete iskliznuti i izgubiti ravnotežu. Iz lagano u koljenima spuštene pozicije, balansirajte kukovima, a ne gornjim dijelom tela. Uronite veslo u vodu i potom ga povucite prema nazad i lagano pokrenite dasku. Pokret izvodite iz kukova, rotiranjem u struku i aktivacijom mišića stomaka.

Ukoliko planirate da ga koristite kao fizičku aktivnost, SUP će vam pomoći da brzo dođete u formu. Naime, nakon što vježbač uhvati ravnotežu na dasci, aktiviraju se sve mišićne partije koje su istovremeno u pokretu: ruke, grudi i leđa rade na zaveslaju a stopala, noge i trbušni mišići rade na stabilizaciji daske.

Zlatna pravila stojećeg veslanja

  1. Veslo uronite u vodu cijelom površinom prije povlačenja kroz vodu;
  2. Uvijek tokom veslanja budite u pravilnoj poziciji za veslanje: stojite otprilike na sredini daske, stopala su u širini ramena, koljena su lagano spuštena, a leđa su ravna i uspravna u odnosu prema tlu. Mišići stomaka su stisnuti;
  3. Tokom veslanja aktivirajte mišiće stomaka: izbjegavajte veslati samo rukama i ramenima jer ćete se brzo izmoriti, a i povećavate opasnost od povreda.

Izvor & foto izvor: http://www.sport-pokret.com

Share

Pin It

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *